۱۳۸۷ بهمن ۲۷, یکشنبه

اندر فواید Launchy

این بار یک برنامه ی بسیار کوچک و جمع و جور و در عین حال بسیار کاربردی را معرفی می کنم. طبق گفته ی نویسنده ی این برنامه جاش کارلین (Josh Karlin) در ابتدا فقط برای استفاده ی شخصی آن را نوشته است، که آن را به دوستان خود نیز داده است و چون وابستگی بسیاری به این برنامه پیدا کرده اند و آن را بسیار کارآمد می بینند، تصمیم به انتشار آن می گیرد.

لانچی در حقیقت همان کار Run ویندوز را انجام می دهد، با این تفاوت که بسیار کارآمدتر، پرکابردتر، هوشمندتر و در عین حال ساده تر و زیباتر است. برای ظاهر شدن آن کافیست کلیدهای Alt+Space را فشار دهید، تا پنجره ای به صورت زیر ظاهر شود:


سپس پا تایپ چند حرف از برنامه ی مور نظر لیستی از برنامه های با نام مشابه ظاهر می- شود که می توان با انتخاب آن برنامه ی مورد نظر را اجرا نمود. به عنوان مثال برای اجرای برنامه ی فایرفاکس با نوشتن fir لیستی به صورت زیر ظاهر می شود:


چون آیکون برنامه ی مورد نظر در بالای آن ظاهر شده است کافیست کلید Enter را فشار دهیم، اما صبر کنید این برنامه کاربرد دیگری نیز دارد در مورد فایرفاکس پس از نوشتن fir می توان با زدن کلید Tab آدرس سایتی را که می خواهیم وارد آن شویم را تایپ کنیم تا فایرفاکس با همان سایت اجرا شود. به عنوان مثال فرض کنیم که می خواهیم وارد سایت webizer.blogspot.com شویم، در این صورت پس از تایپ fir کلید Tab را زیده و آدرس را وارد می نماییم که پنجره به صورت زیر می شود:


که با زدن کلید Enter وارد سایت وبایزر می شود.

همچنین از کلید Tab می توان در موارد دیگری نیز استفاده نمود، فرضاً برای رفتن به درایو C یا تایپ :C و زدن کلید Tab لیست دایرکتوری ها نمایش داده می شود که می توان دایرکتوری مورد نظر را انتخاب نمود.

این برنامه یک سری پلاگین هایی نیز دارد که می تواند بسیار کاربردی باشند. از قابلیت های دیگر آن می توان به امکان اضافه نمودن لیستی از دایرکتوری هایی که استفاده ی زیادی از آن ها داریم اشاره نمود. به طور پیش فرض دایرکتوری Start Menu در خود برنامه وجود دارد که تمام فایل های موجود در آن در دیتابیس لانچی موجود است و هر دایرکتوری و فایل دلخواهی را می توان به آن اضافه نمود که خود لانچی به طور منظم دیتابیس خود را سینکرونایز می کند. پنجره ی تنظیمات آن به صورت زیر می باشد:


گفتنی های زیادی در مورد این برنامه وجود دارد، و مطمئن باشید با استفاده از این برنامه به آن وابسته خواهید شد، پس پیشنهاد می کنم که حتما این برنامه را که به صورت رایگان از اینجا قابل دانلود است استفاده کنید. باشد که مفید فایده واقع شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر